piątek, 27 czerwca 2014

"WIEK NIE MA ZNACZENIA, CHYBA, ŻE JEST SIĘ BUTELKĄ WINA" / Joan Collins /

 

Po raz kolejny obejrzałam na youtube filmiki z Aelita Andre . Z zachwytem patrzę na to co robi i myslę, że ma wiele szczęścia. Przyzwolenie na swobodną ekspresję twórczą, farby, wielkie płótna, miejsce do "pracy", coś o czym wielu artystów marzy...
I zaczęłam się zastanawiać czy to, kiedy rozpoczynamy naszą drogę artystyczną ma znaczenie?
Postanowiłam prześledzić kilka biografii.
Kiedy zaczęła się ich kariera artystyczna???
Paul Gaugin, był maklerem giełdowym...zaczął malować w wieku 30 lat.
Henri Julien Félix Rousseau, zwany Celnikiem,rozpoczął karierę malarską w wieku czterdziestu jeden lat, wcześniej był urzędnikiem. 
Van Gogh zaczął malować przed ukończeniem 30. roku życia.
Wassily Kandinsky mimo iż odnosił sukcesy w wyuczonym zawodzie (specjalizował się w prawie rzymskim, zaoferowano mu nawet profesurę na uniwersytecie) , w wieku ok. 30 lat rozpoczął malowanie.
Anna Mary Robertson Moses sprzedała swój pierwszy obraz w wieku 72 lat... ( zaczęła malować mając 70 lat ).



A jakie jest Wasze zdanie? Czy wiek w sztuce ma znaczenie?

/ na zdjęciach Aelita :) /

3 komentarze:

  1. "WIEK NIE MA ZNACZENIA, CHYBA, ŻE JEST SIĘ BUTELKĄ WINA" / Joan Collins / świetny cytat... dodatkowo zdjecia pracowni powalają :D marzy mi się taka pracownia :) oddaj mi ją chociaż w części!


    www.arch-martianna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pracownia niestety nie moja, ale też mi się marzy taka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Komu się nie marzy:) Często zbyt późno okrywamy swoje pasje, by podjąć kształcenie zgodne z zamiłowaniem, ale metodą prób i błędów człowiek jest w stanie sam wiele się nauczyć. Ważne by chcieć :). pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...